Guide för felsökning
Lär dig hur Armorwatch fungerar
Alla produkter från Armorwatch tillverkas med de högsta kvalitetsstandarderna för att ge en positiv upplevelse till alla våra kunder.
Vi har skapat den här felsökningsguiden för att erbjuda lösningar på eventuella problem du kan stöta på med din nya smartklocka.
Det är viktigt att förstå hur din nya produkt fungerar för att få ut du ska kunna bli nöjd och använda den fullt ut.

OM DITT PROBLEM INTE FINNS MED I DEN HÄR GUIDEN, VÄNLIGEN KONTAKTA VÅRT KUNDSUPPORTTEAM PÅ INFO@ARMORWATCH.SE, SÅ ÅTERKOMMER VI INOM 24 TIMMAR.
Viktigt, innan vi börjar..
Är det väldigt viktigt att du förstår vissa detaljer om våra smartklockor.
Våra smartklockor är designade för att tåla extrema förhållanden och situationer där andra smartklockor inte skulle hålla. Men de är inte oförstörbara/okrossbara. Vänligen utsätt inte din smartklocka för test av överdriven påfrestning i syfte att förstöra den för skojs skull. Tyvärr kommer vi inte kunna ersätta din produkt om detta händer.
Du kan läsa SMS- eller notifikationer på din smartklocka, men du kan inte svara på dem. Anledningen till detta är att just denna funktion är extremt kostsam och skulle öka kostnaderna för våra produkter avsevärt. Det finns ingen smartklocka på marknaden som låter dig svara på meddelanden och kostar mindre än 5000 SEK. Tänk på detta.
Alla Armorwatch smartklockor har inbyggda appar som gör din upplevelse så bra som möjligt. Du kommer dock inte kunna installera externa appar på klockan. Som nämnts ovan finns det vissa funktioner som gör att produkten skulle kosta 5 gånger priset, och vi strävar alltid efter att erbjuda en bättre lösning till lägsta möjliga pris.
Detta gäller alla smartklockor och på marknaden, inte bara Armorwatch. Du kan uppleva en viss tendens till avvikande statistik/data, vilket ligger inom en felmarginal på cirka 5-10 %. Detta beror på att vi alltid är i rörelse och smartklockor inte sitter helt tajt/perfekt på handleden hela tiden. Ha det i åtanke.

LÄS DETTA: DE FLESTA PROBLEM DU KAN UPPLEVA MED DIN SMARTKLOCKA KAN OFTA LÖSAS ENKELT GENOM ATT KONTROLLERA FÖLJANDE:
Se till att du har den senaste versionen av vår Dafit (appen). För att kontrollera detta, öppna App Store på din smartphone, sök efter vår app i listan och tryck på "UPPDATERA".
Vänligen kontrollera att du har gett alla behörigheter för att vår app ska kunna paras helt med din smartphone. Gå bara till dina telefoninställningar, leta efter vår app och kontrollera att du ger vår app alla åtkomster.
Kontrollera att du tillåter vår app att få full tillgång till din plats via din smartphone. Det är optimalt för att appen ska fungera utan problem.
Se till att din Bluetooth är kopplad till din smartphone. Du kan också kontrollera detta genom att öppna appen och se till att anslutningen är lyckad.
Se till att alla inställningar i Dafit (appen) är aktiverade och fungerar korrekt på din smartklocka.
Återställ din smartklocka till fabriksinställningarna.
Installera om Dafit (appen) och anslut sedan din smartklocka igen.
Om anslutningen:
- OM DU BEFINNER DIG MER ÄN 10 METER FRÅN DIN SMARTPHONE KOMMER KLOCKAN ATT KOPPLAS FRÅN TELEFONEN OCH DU MÅSTE PARA DEN IGEN.
- OM DU HAR PROBLEM MED TÄCKNINGEN PÅ DIN PLATS KAN SMARTKLOCKAN KOPPLAS FRÅN TELEFONEN.
- OM DU ANSLUTER DIN TELEFON TILL EN ANNAN ENHET VIA BLUETOOTH KAN DU BEHÖVA ANSLUTA SMARTKLOCKAN TILL APPEN IGEN.
- OM DIN SMARTPHONE TAR SLUT PÅ BATTERI KAN DU BEHÖVA ANSLUTA SMARTKLOCKAN TILL APPEN IGEN.
- OM DU INTE HÅLLER DAFIT (APPEN) IGÅNG I BAKGRUNDEN KAN ENHETEN KOPPLAS FRÅN OCH DU MÅSTE ANSLUTA IGEN.
Hittar du inte lösningen? Kolla nedanför.
Vänligen anslut din smartklocka till USB-laddningskabeln och vänta cirka 30-60 minuter innan du slår på den. Om problemet kvarstår, prova olika laddningsdockor och platser för att säkerställa om det är problem med uttaget eller inte.
Vänligen kontrollera om smartklockan är helt ansluten till appen enligt instruktionerna i appen.
OBS: OM DIN SMARTPHONE HAR FUNKTIONEN "STÖR EJ", SNOOZE-LÄGE ELLER TYST LÄGE AKTIVERAD, KAN DU INTE FÅ NÅGRA NOTIFIKATIONER PÅ DIN SMARTKLOCKA.
OBS: Om du stänger appen i bakgrunden kan du inte få några notifikationer på din smartklocka.
OBS: Om du inte tillåter alla behörigheter för att använda appen på din smartphone, kan du inte få några notifikationer.
Vänligen se till att du har slutfört din profil i appen, det vill säga vikt, ålder, längd eller annan information som behövs.
Om problemet fortfarande kvarstår, vänligen återställ din smartklocka till fabriksinställningarna och försök igen.
OBS: SPÅRNING KAN HA 10-15% AVVIKANDE VÄRDEN PÅ GRUND AV RÖRELSE, MILJÖ, HANDLEDENS RÖRELSE OCH ÄNDRINGAR I ALGORITMEN.
Först och främst, se till att din smartklocka är ordentligt justerad på din handled för att säkerställa korrekt spårning.
Om du är en Apple-användare kan du också ansluta din smartklocka till Hälsa-appen för att få ännu mer exakta värden.
OBS: SPÅRNING KAN HA 10-15% AVVIKANDE VÄRDEN PÅ GRUND AV RÖRELSE, MILJÖ, HANDLEDENS RÖRELSE OCH ÄNDRINGAR I ALGORITMEN.
Vänligen sänk skärmens ljusstyrka på din smartklocka för att spara batteri, samt stäng av onödiga notifikationer, vilket kommer att öka batteritiden.
Smartklockan har även en batterisparfunktion. Vänligen aktivera den vid behov.
Stäng av att den skärmen tänds vid lyft av armen eller ändra tiden den är tänd efter att man lyft armen till 5 sekunder.
OBS: Vänligen tänk på att Bluetooth-samtalsfunktionen kan dra mycket batteri om den används mycket.
- Min Armorwatch är helt svart och det händer ingenting.
- Min Armorwatch startar inte.
- Min skärm har hängt sig och ser inte ut som det ska.
- Touchen har slutat fungera.
Var god skriv till oss på info@armorwatch.se. Ange ordernummer, adress, beskriv problemet samt bifoga en video eller bild så att vi kan hjälpa dig så effektivt som möjligt.